Strona głównaAktualnościObóz DRK-PCK RUEGEN – PRORA 2017

Obóz DRK-PCK RUEGEN – PRORA 2017

• PDF
  • Drukuj

W dniach 30.07.2017r. – 05.08.2017r. młodzież z terenu województwa warmińsko – mazurskiego wyjechała na obóz wypoczynkowy na Wyspę Ruegen do ośrodka Prora na zaproszenie Niemieckiego Czerwonego Krzyża.

A było to tak…..

30.07.2017r. godzina 7.00 20 uczestników oraz 3 osoby opiekunów czekają na autokar…ufff, w końcu przyjechał. Po pożegnaniach z rodzicami wsieliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w 13 godzinną podróż. Po drodze zwiedziliśmy mini zoo, które mieści się pod Człuchowem. Liczne gatunki zwierząt obecne w tym minii ogrodzie zoologicznym wywarły na nas duże wrażenie oraz sprawiły wiele radości. Po zwiedzaniu mini zoo wsiedliśmy do autokaru i ruszyliśmy w dalszą podróż. Na szczęście po blisko
13 godzinnej podróży dojechaliśmy na wyspę Ruegen gdzie odnaleźliśmy malowniczo położony, bo nad samym Morzem Bałtyckim hotel Prora. Głodni po podróży szybko poszliśmy na ciepły posiłek po czym wzięliśmy bagażem i zameldowaliśmy się w hotelu. Po długiej podróży szybko położyliśmy się spać.

Przyszły kolejne dni……

No i zaczęło się… pierwszego dnia pobytu (31.07.2017r.) po śniadaniu podstawionym autokarem pojechaliśmy na….narty wodne…..Większość z uczestników odważyła się przebrać w specjalny strój, nałożyć narty i skorzystać z atrakcji. Oczywiście wszystko było poprzedzone instruktażem. Początkowo były liczne upadki na wodzie ale z czasem młodzież pływała bardzo dobrze. Dla tych, którzy nie chcieli skorzystać z nart wodnych pozostała kąpiel w jeziorze, opalanie się i relaks. Obiad zjedliśmy w miejscu, w  którym korzystaliśmy z nart wodnych. Po powrocie krótki odpoczynek
i wyjście nad morze, które było widoczne z okien hotelu a oddzielone  było od niego małym lasem. Po opalaniu kolacja i dalsza część integracji aż w końcu przyszła pora na sen.  Kolejne dni pobytu były również bardzo atrakcyjne. Rejs statkiem po Morzu Bałtyckim, zwiedzanie łodzi podwodnej, strzelanie z łuku, jazda rowerami, własnoręczne wykonywanie wisiorków z bursztynu oraz korzystanie z edukacyjnych wież widokowych. Niemiecki Czerwony Krzyż w ramach integracji zorganizował szkolenie z pierwszej pomocy oraz mini mistrzostwa pierwszej pomocy dzieląc 20-cioro naszych uczestników pomiędzy uczestników DRK. Na mistrzostwach bawiliśmy się dobrze na licznie zorganizowanych stacjach pozoracyjnych. Przed dniem naszego  wyjazdu zostały ogłoszone wyniki mini mistrzostw pierwszej pomocy a całą imprezę zakończyła dyskoteka.

Nadszedł dzień wyjazdu….żal wyjeżdżać…no ale cóż  trzeba powrócić do swych rodzin…po pożegnaniach, w których często pojawiały się łzy wsiedliśmy do autokaru i ruszyliśmy w blisko 13 godzinną podróż powrotną…pod budynkiem Polskiego Czerwonego Krzyża w Olsztynie (skąd był również wyjazd) czekały stęsknione rodziny…po pożegnaniach rozjechaliśmy się do domu niejednych z nas pojawiła się łza w oku, że trzeba było się pożegnać…182 uczestników rozjechało się do swoich domów…

Pragnę podziękować ekipie, która dbała zarówno za bezpieczeństwo ale i za transport dzieci a także owocnie mi pomogała:

Katarzyna Cegiełka – Tłumaczka nazywana pieszczotliwie przez kadrę „Dobra Ciocia” . To dzięki niej mieliśmy kontakt z uczestnikami DRK oraz kadrą, pomagała również jako opiekun.

Zenon Wieloch – Kierowca, który bezpiecznie dowiózł oraz przywiózł naszą wycieczkę, pomagał również jako opiekun na wyjeździe.

Do zobaczenia za rok z uśmiechem na ustach.

Piotr Śmigiel- szef ekipy PCK, nazywany pieszczotliwie „Złym Wujkiem”- to ten budzący z rana, pilnujący spania i jedzenia.